5 dagar kvar

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ung norrländsk konstnär ställer ut verk i temat rullstolsburen

 

Frida Andersson, dekorationsmålare och konstnär ställer i Juli ut verk på Bellmansgatan på temat rullstolsburen. Inspiration har Frida fått från personer hon träffat under åren samt från inspirationsresor till bl.a. New York och Berlin. Frida säger själv "Jag ställer ut därför jag hoppas de verk jag jobbat hårt med det senaste året ska  väcka en positiv tanke i det fortsätta arbetet för ett jämställt Sverige samt sprida glädje för konstintresserade och de medmänniskor i rullstol som inspirerat mig."

 

Frida är 27 år, bor nu i Stockholm och har varit verksam konstnär sedan ung ålder. Verken hon ställer ut i Juli är originalverk målade i akvarell, olja och kol. Utställningen har fri entré på Bellmansgatan 9 och pågår 23-29 Juli 2010.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0